onsdag 10. september 2008

Særemne

Vi fikk i oppgave å skrive særemne den aller første norsktimen i år. Det var en veldig åpen oppgave, det eneste var at vi må lese tre bøker, og to av dem må være av norske forfattere. Jeg syntes det er litt vanskelig å velge, og jeg jobber fortsatt med å finne ut hva jeg vil lese.

Forfatterskap er jo en oppgave som kan være intressant. (lese 3 bøker av samme forfatter, og sammenligne osv) jeg har kanskje også lyst til å lese en bok av en utenlandsk forfatter, og da enten velge tema eller sjanger. velger man den oppgaven kan man sammenligne utenlandske og norske forfattere/tolkninger av tema eller sjanger.

Filmoppgaven virker også litt intressant, men veldig krevende.
Ja, dette er noen tanker jeg har rundt denne oppgaven forløpig, og sansynligvis vil jeg klare å bestemme meg snart.

Ingen kommentarer: